Παιδεία ή απλώς εκπαίδευση
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας παρουσιάζει ορισμένες ανεπάρκειες τόσο ως προς την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και ως προς το πρόγραμμα μαθημάτων . Μήπως είναι η ώρα αυτό να αλλάξει ;
Το σχολείο στη χώρα μας προετοιμάζει τους μελλοντικούς
Έλληνες πολίτες να λύνουν εξισώσεις , να κάνουν ετυμολογία στις λέξεις και να
δίνουν λύσεις σε προβλήματα χωρίς να δίνουν έμφαση στο μέγιστο πρόβλημα , αυτό
της κλιματικής απειλής. Σε μια εποχή που υπάρχει η δυνατότητα της εξοικονόμησης
και της ανακύκλωσης κάθε τύπου υλικού , οι σχολικές μονάδες το μόνο που
παρέχουν στο δυναμικό τους είναι συμβατικούς κάδους ανακύκλωσης χωρίς να
ενδιαφέρονται , μέσα από δράσεις , να ενισχύσουν την οικολογική συνείδηση των
μαθητών . Καλό θα ήταν λοιπόν να τεθεί
ως στόχος της εκπαίδευσης να εισαχθεί ως μάθημα ή ως δράση , είτε και
συνδυαστικά , προκειμένου οι μαθητές να διαπιστώσουν το μέγεθος της οικολογικής
καταστροφής και να αναλάβουν δράση για την επίλυση των προβλημάτων που αφορούν
στο περιβάλλον .
Η σχολική διαδικασία ακόμη μπορεί να προετοιμάζει τους
μαθητές να περάσουν την τραχεία διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων για να
εισέλθουν στη τριτοβάθμια εκπαίδευση , ωστόσο ελάχιστη σημασία δίνουν στην
οδική αγωγή αυτών. Εκτός του γεγονότος ότι μόνο οι ενήλικοι μαθητές μπορούν να
πάρουν δίπλωμα οδήγησης , χρειάζεται να καταβάλλουν ένα υπέρογκο χρηματικό ποσό
σε ιδιώτες . Επομένως , χρήσιμο για όλους θα ήταν το ίδιο το σχολείο να προετοιμάζει
τους μαθητές να δίνουν εξετάσεις οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το έτος της
ενηλικίωσης τους και φυσικά με λιγότερα έξοδα. Με τον τρόπο αυτό όλοι οι μαθητές
θα έχουν αποκτήσει το δίπλωμα οδήγησης με διαφανείς διαδικασίες έχοντας καλλιεργήσει
οδική συμπεριφορά και ως οδηγοί και ως πεζοί .
Τέλος , ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην ορθή σεξουαλική
αγωγή των μαθητών. Είναι φυσικό οι μαθητές κατά την περίοδο της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης να έχουν αναπτύξει ενεργή σεξουαλική ζωή , λίγοι από αυτούς όμως
γνωρίζουν τους κινδύνους που ελλοχεύουν στην πιο φυσική δραστηριότητα της ζωής
. Ειδικά στην χώρα μας η πλειοψηφία των αγοριών δεν γνωρίζουν πώς να
προφυλαχτούν και τα κορίτσια ντρέπονται να εξωτερικεύσουν τις απορίες τους για
την περίοδο της εμμηνόρροιας και για τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα τους .
Είναι απαράδεκτο δυο άτομα να συνάπτουν σχέση και να επιθυμούν να συνευρεθούν
ερωτικά αλλά ο φόβος , η ντροπή και η άγνοια να στέκονται ως ανασταλτικοί παράγοντες
στην προσωπική τους επαφή . Επιπλέον , σε θέματα σεξουαλικής φύσεως η διαφορά
των δυο φύλων οφείλει να αίρεται , διότι καθετί που σχετίζεται με αυτά αφορά
και στα δυο φύλα ανεξαιρέτως .
Είναι θλιβερό ένα εκπαιδευτικό σύστημα να στοχεύει αποκλειστικά
στην εκπαίδευση χωρίς να δίνει έμφαση και να μέριμνα για την παιδεία «ζωής» των
μελλοντικών γενεών.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου